PrickigKatts Bildblogg

Fredag eftermiddag i prickigkattvärlden….

Bertil tuggar ömsom på sitt ben och somnar ömsom om, han snarkar lätt och mitt hjärta smälter….

Jag har uppstarts möte angående boken Selma och Sigge som är ett samarbete med den fantastiska fotografen Cecilia Hallin.

Vi dricker kaffe bollar ideer, tittar på möjliga bloggar och gör körscheman inför kommande foto år.

Tänk att det här blir av!
Tänk att vi ska få ge ut vårt dröm projekt, en bok om Selma och Sigge som håller hov, i omöjliga och möjliga konstallationer.

En bok fylld av livslust och ideer, mat och visor, personliga anekdoter och trivsamheter.

Spännande!

På den rosa vaxduken rullar jag sedan ut akvarellpapper för att fortsätta skissa på några möjliga prints till tyger för Margit Leijonbergs räkning, mer om denna sköna böna en heltigenom annan dag.

I eftermiddag ska tjofftjoff dvs jag och Ulrika Wassen måla golv i innerdelen av butiken, det kommer att bli en underbar känsla av huset Elliot meets 2013 och jag kan inte nog understryka hur glad jag är att vi gör det här, renodlar det Prickigkattiga och exponerar våra vackra exklusiva egentillverkade hattar i en alldeles egen del av butiken.

Fredag eftermiddag i prickigkattvärlden och jag summerar:

Trots att livet är galet omtumlande i bland, på alldeles fel vis kan jag inte låtabli att känna mej ganska lyckligt lottad, livet när det är som bäst, varma valpar fina människor spännande möten och levande ljus, jag njuter, om så bara för fem minuter så…..

Ha en skön dag alla, ta till vara på er och glöm inte, glöm aldrig , att du är sjukt bra!

Puss m

20140117-140847.jpg

20140117-140857.jpg

20140117-140918.jpg

20140117-140930.jpg

This entry was published on januari 17, 2014 at 1:09 e m and is filed under Uncategorized. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Kommentera

