PrickigKatts Bildblogg

Kallt segt och gosigt

I dag har kylan verkligen gjort entree.
Näsan är kall där den sticker upp ovanför mormors täcke som jag virat in mej i där jag ligger i soffan.
Kaffe, goda rosa munkar och en skvätt grädde,räddar guldkanten denna ovanligt hängiga måndag och bryter diskret från min lchf diet…, tror allt att förkylnings bacillerna gjort comback efter julledigheten och attackerar med smygande list…eller så är det jag som drabbats av valpsjuka och skitsnack och egentligen skubbar från alla uppdrag för att få tillåtelse att jobba hemifrån med blicken och kinden mot vår nya familjemedlem: prins BertilAxelKorven Leijonberg.
Kanske en kombination….
Nå väl vi sover i kapp den lilla nioveckorsblandisen och jag, han med tassarna rakt upp och magen i vädret, och jag som ett ess med paddan på magen o mormors täcke uppdraget till nästippen.
Livet känns i dag kallt segt gosigt och obetalbart.
image

image

image

image

Ta hand om dej o unna dej några minuter under täcket, med eller utan valpsjuka, med eller utan förkylningsbaciller….
Puss m

This entry was published on januari 13, 2014 at 2:40 e m and is filed under Uncategorized. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Kommentera

