PrickigKatts Bildblogg

Inredning, stepp, hattar och ett herrans liv

Så är det fredag, redan!

image

Den här veckan har gått i ett rasande tempo, med hattkväll i tisdags och 5 glada inspirerande damer som ömsom drack vin , åt ost och provade hattar.

image

image

Jag har haft dessa kvällar med nya konstellationer där kunden själv beställer tid för sej och sina vänner i snart 15 år, och jag tycker fortfarande att de är lika spännande, alltid lär jag mej något och trots att det är hattens historia jag utgår ifrån och livligt berättar om blir alltid föredragen olika beroende på vem som kommer.En riktigt kul del av mitt arbete.

image

image

Onsdagen bjöd på inredning av ett vänersborgskontor.
Ett magiskt hus från början av förra seklet skulle förvandlas till lärosalar och kontor.tjofftjoff som drivs av mej och Ulrika Wassen rycker ut och fixar,  finjusterar och färdigställer,
enligt det koncept vi tagit fram för just detta företag.

image

image

image

image

image

image

Det är alltid galet att se  förändringen
Från kalt till ombonat med tyg böcker och växter som främsta hjälpmedel.
Tyg gör en enorm skillnad.

image

image

image

Loppisar har länsats under denna vecka, material inför kommande workshops  införskaffats,planer smitts inför nya i inrednings uppdrag och varor från london har landat på prickigkatts hyllor, mängder av sköna glajjor och fina sjalar finns nu att köpa och låta sej förföras av.

image

image

Med tanke på lördagens fantabulösa steppheldag , måndagens okändasmiddag och den givande hattkvällen så har det här verkligen varit en vecka som gått i de nya bekantskapernas tecken, and ajj lajjk it!!

image

Dessutom startade jag upp ett damarbete med svenska klädmärket gare de robe, där vi kommer att ta fram en redesign kollektion som kommer i butik redan i maj,  perfekt för student bröllop och vardag:)

image

image

I går styrde jag efter moget packande till tatueringsmässan i norrköping där fler bekantskaper väntar och där jag hoppas att min gamla hyvelbänk ska gå att montera ihop för att läckert kunna exponera mina underbara hattbakelser.

image

image

Tjohoo för nya äventyr, ta hand om dej o kör så det ryker !!
Puss m

This entry was published on april 26, 2013 at 6:19 f m and is filed under Uncategorized. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Kommentera

