PrickigKatts Bildblogg

Tisdagsmorgon

Livslevande glad ligger jag i soffan med leopardfilten högt uppdragen till hakan tekoppen inom räckhåll och två ljus tända.det är tisdagsmorgon och huset behöver städas kvitton behöver sorteras och livet behöver levas, men jag har tryckt på pausknappen en kvart och reflekterar lite….
Så där som det sägs att man ska, reflektion, meditation, paus, kalla det vad du vill men jag kallar det att skjuta upp det som ska göras lite, att ta sats. Jag njuter.

image

I går bjöd vi, jag och Ulrika Wassen in till måndagsmiddag på prickigkatt.
Vi bjöd rose vin ur blomstrande boxar och smyckade ateljen med plastblommor och mängder av ljus, magnus från Magnus o Magnus, en restaurang på vår gata fixade den underbar maten och historierna flöt lätt från de 11a samlade som inte kännde varandra.

image

Spännande är det med nya människor i nya konstallationer och lätt känndes det
att umgås i nya spännande samtal.

Jag glömmer ofta vikten av nya bekantskaper, vilken energi de ger och hur intressant det är när olika människor berättar om sej själva, var lägger dom tyngdpunkten i sin berättelse,  vad tycker just dom är viktigt med sej själva… spännande!

Nya möten är en förutsättning för nya stordåd, nya möjligheter,  nya tankar,alldeles galet bra bensin för kropp och själ.

image

image

Så nu , fulltankad med energi tar jag mej helt enkelt i kragen och stiger upp och tar tag i dagen,  livet, frukosten och sen kör jag så det ryker.

Puss
Mallan

This entry was published on april 23, 2013 at 5:59 f m and is filed under Uncategorized. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Kommentera

