PrickigKatts Bildblogg

Vilken dag !?!

Ursäkta att jag säger det, men vilken jävla skit dag, och ändå sitter jag här nu och är ganska nöjd med att vara människa, låt mej börja från början,

vaknar nästan i tid, strax efter att klockan ringt , skyndar oss i väg till butiken respektive jobbet, på vägen blir vi dvs jag och min ohängde make sjukt sura på varann så där som man kan bli på dom man står riktigt nära….otroligt orättvist det där förresten att det alltid är dom som får klä skott för det som är jobbigt stressigt eller irriterande!
Hursomhelst , lagom sura och utan kaffe i kroppen eftersom det var slut hemma lastar vi ur bilen och jag går in i Butiken som jag förvisso lämnade rörig men inte sååååå jvla rörig!

Runt omkring i butiken ligger armband öppnade burkar, uppbrutna skåp och massor av kvitton kassa lådan ligger slängd på backen och då jag ser det inser jag att det varit inbrott, men var har dom gått in? Har jag glömt och låsa? Nej jag låste ju upp för att komma in har dom kraschat någon ruta? Nej, fan VAR har dom tagit sej in!?-Och vad har dom tagit?

Självklart… datorn, med alla bilder och mail, jobbigt, galet jobbigt, konstigt nog den svarta lådan som är nödvändig för att kunna slå in varor och så helt otippat fyra små kuvertväskor i skinn och fem ringar två i keramik och tre i silver, dessutom en random näve med strassörhängen samt, våra brud diadem!

Helt sjukt!

Efter litet detektiv arbete ser vi att ett fönster är uppbrutet och kan andas ut i att det i alla fall inte var vårt fel att de tagit sej in, konstigt att det är det första man tänker, jävlars! har jag glömt att stänga ?har jag varit ovarsam med nycklarna ?har jag missat larmet osv, som om det skulle spela någon roll , ge sjutton i mina saker! Oavsett om jag ställer dom ute på gatan eller låter dörren vara öppen, det är ju aldrig mitt FEL att saker blir stulna, det är ju alltid tjuvarnas fel, eller?

Fortsatt utan kaffe , eftersom det blev till att städa istället, hann inte göra de två beställningar jag lovat till utsatt tid eftersom jag blev litet lagom fördröjd, och till detta glada toner från den äkta hälften ….not!
det är framför allt energi krävande att ha inbrott kan jag meddela , man blir liksom trött ända ut i hårsäckarna.

Stänger igen butiken på utsatt tid , och skyndar ut till bilen för Att hinna till systemet, vad ser jag där om inte en liten gul vimpel som muntert vajar från vindrutetorkaren med beloppet sexhundrakronor skrivet i som det kändes för mej eldskrift , under rubriken : att betala, nå väl, Simon hade inte haft enough cash så attä…
hopp in i bilen och vidare mot systemet som hann och stänga mitt framför nosen på en snopen mallan …..som istället gick till skopunkten och köpte skor med färgglada skosnören samt en lax från Ica,
väl hemma ringer telefonen och jag kan inte med ord beskriva vad ett samtal om bara ditt och datt bara för att, så där i bland kan betyda, av någon man tycker om , hemskt mycket, så nu gaaaanska trött och fortfarande kaffesugen sitter jag och väntar på att laxen ska bli färdig i ugnen utan vin men med nya dojor på fossingarna och med en varm känsla i magen och med tankar på hur ett alldeles enkelt vanligt underbart uppiggande telefonsamtal kan ställa en hel skit dag till rätta!
Fan vad glad man ska vara för sina vänner!sjukt glad!

Ta hand om dej och tänk på att du påverkar!!

Puss mallan

20120630-202548.jpg

20120630-202606.jpg

20120630-202559.jpg

20120630-202631.jpg

20120630-202643.jpg

20120630-202800.jpg

This entry was published on juni 30, 2012 at 6:28 e m and is filed under Uncategorized. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

One thought on “Vilken dag !?!

  1. Vilken sjukt jobbig dag men kan jag trösta dig med att säga att ALLA älskar hatten!! Inklusive jag själv. Den är helt makalös och underbar! Kram

Kommentera

