PrickigKatts Bildblogg

Midsommardagen

20120623-151105.jpg

Efter härligt firande med goda vänner, gitarr , sill och sång så e vi nu hemma och i bokföringstagen.
Som alltid när något viktigt ska göras som liksom hänger över en som en skugga , börda , ett ok vad du vill så var jag tvungen att sy en Easy to Wear dress så att bokföringen skulle kännas enklare mindre svettig och kort och gott litet lättare att ta tag i, så här blev resultatet.

Det ena Tyget är från den visning jag och Johanna Adebäck och Ulrika Wassen gjorde på röhsska museet, som vi kallade Bauer goes bananas och bananas var just vad vi hade gått på de tyger vi skulle använda, med textilfärg spray färg och annat gjorde vi fantastiska tyger och Det roliga var att de tyger vi hade haft som skydd för golv och väggar nästan blev väl så fina som de vi gjorde medvetet, tyget i den här bokföringsklänningen är ett sådant skyddstyg.

Den andra klänningen har jag sytt av en gardinlängd vi längre inte använder och ett underbart prickigt bomullstyg som jag hittade i mina gömmor.

När jag syr älskar jag att skulptera med tyget, se hur tyget ser ut vad det har för förutsättningar och så klipper jag och syr tills jag känner mej nöjd, det där med tillskärning är inget för mej…..För precist..

Jag förbehåller mej rätten att sy på fel sätt, när jag syr till mej själv och det gillar jag.

Puss och hej nu blire siffror för resten av dagen, ha en gosig midsommar dag och njut av den extra ledigheten !

Kram och puss och hej ! Mallan

20120623-131758.jpg

20120623-131819.jpg

20120623-131808.jpg

20120623-131814.jpg

20120623-132840.jpg

20120623-145754.jpg

20120623-145801.jpg

This entry was published on juni 23, 2012 at 11:18 f m and is filed under Uncategorized. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Kommentera

