PrickigKatts Bildblogg

Som jag ser det kan man aldrig glittra för mycket!

Att sätta litet glitter på vardagen är ju aldrig fel….

Som jag ser det är det alldeles osedvanligt idiotiskt att bara ha glitter vid festliga tillfällen, min åsikt är den att alla tillfällen blir litet festligare med glitter.

Jag har en god vän som alltid använder glitter, på kinderna i ögonvrån, eller bara i plaggen hon har på sej, jag kan inte annat än att säga att jag alltid blir lycklig av att se henne.i bland sätter hon tom en liten strass prick i pannan eller i urringningen bara för att sätta litet glittrande ram på tillvaron.

Jag menar dock inte bara bokstavligen att man ska använda glitter utan de saker som gör att man själv känner sej glittrig och glammig…. det kan vara en coiff, ja jag vet jag ska sluta tjata…. Det kan vara ett diadem en vacker men ack så värdelös ring, är den förresten inte värdefull då? Då den får en att känna sej glammig….glittriga naglar osv.

Använd det som gör dej glittrande festlig till fest även i vardagen så känns den litet mer festlig, det är iallafall vad jag tycker.
Märkligt är att det vi tycker är underbart läckert och glamoröst ofta räknas som tacky fel eller too much till vardags, det tycker jag är alldeles fel och borde ändras på. Att sätta litet extra glitter på vardagen borde tvärt om premieras och anammas av långt många fler än i dag.

Jag har en favorit blogg http://www.advancedstyle.com som visar hur enkelt det är att glittra i vardags ljus och hur underbart det faktiskt blir om man vågar sträcka på sej litet extra och tro att man är någon, någon alldeles glimrande vardagsprinsessa som är värd att glittra som till fest en vanlig tisdag, herregud, så ofta går i allafall inte jag på tillställningar att jag sitter och väntar på nästa tillfälle att glittra jag vill glittra nu!

Om det inte blir mer party nu! så gör helt enkelt party av det som är!

Ha en glimrande tisdag och glöm föralldel inte att prinsessor visserligen bajsar glitter men det innebär inte att man inte ska ta dom på allvar, sträck på dej och tro att du är någon, det är du !

Puss mallan

20120612-134950.jpg

20120612-134959.jpg

20120612-135041.jpg

20120612-135101.jpg

20120612-135140.jpg

20120612-135233.jpg

This entry was published on juni 12, 2012 at 11:52 f m. It’s filed under Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Kommentera

