PrickigKatts Bildblogg

Måndag i dag!

Att gå på loppis är rena rama skattjakten!
Alldeles magiskt är det att tänka bort de läbbiga sakerna runt loppis sakerna och se det vackra i varje ting, att sortera gråstenarna från diamanterna eller snarare tvärt om.

Jag är ett riktigt loppis troll och både i min egen inredning så väl
som i butikens och i många av mina inredningsuppdrag använder jag mej av loppis fynd, som dom är eller re makade.

Att använda saker till det de inte är tänkta ger en extra dimension åt inredningen, det gäller ju självklart även nya prylar, att hitta nya användningsområden för saker är liksom min specialitet, eller rather, min hobby.

Att använda skor som krukor, lampskärmar som pappershållare eller skålar, stolar om fruktfat osv det är inte bara kul det blir faktiskt fint också, det gäller liksom bara att tänka litet utanför sina egna ramar för att göra vardagen litet roligare….litet finare litet mer spännande.

Kaffekoppar går att använda till det mesta, som lampfötter, skärmar, mobiler, krukor osv
Att loppis fynd dessutom bidrar till en litet mindre konsumerande verklighet och gör hela livstänket litet hållbarare är en extra bonus.

På lördag ska jag bygga en balkong med hållbarhet och återvinning som tema.Bilder därifrån kommer , förmodligen på lördag eller söndag, kom gärna ner och besök mej i älvrummet vid lilla bommen det ska bli ett super spännande projekt och om jag misstänker rätt kommer det finnas mkt idéer tankar och inspiration att hämta med sej därifrån, inte bara från min monter utan även från andras.

Med fantasi och loppis fynd kommer man hur långt som helst även utan tjock plånbok.

Här är några fynd jag hittade i dag, kära kära loppis vad jag älskar att drömma mej bort och ge föremålen ett liv före mej, en tidigare ägare och historia.Gamla ting är magiska på det viset, de har en historia att berätta , det gäller bara att lyssna, riktigt noga, tom dricka flaskor pratar och berättar sagor, jag lovar.

Puss och ha det gott glöm inte att eftersom vintage/secondhand blir charmigare och finare med åren gäller det så klart för människor också, litet defekter och slitage så betingar man ju självklart mer i värde…..

Mallan

20120611-200923.jpg

20120611-201032.jpg

20120611-200957.jpg

20120611-201100.jpg

20120611-201014.jpg

This entry was published on juni 11, 2012 at 6:11 e m. It’s filed under Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Kommentera

