PrickigKatts Bildblogg

En måndag med nya gardiner och inredning av kontor….

I inredning är det allt som oftast viktigast med känslan, känslan för det fina, eller snarare känsla för känslan:)

Jag arbetar just nu med ett galet roligt projekt där jag åker runt och sätter profil och trevnad i 96 st kontor runt om i landet, till viss del blir det Ikea men även en del gammalt och fyndat, för att skapa den där alldeles säregna känslan av känsla…Och personlighet.

Jag hävdar att allt som är gjort med hjärta funkar, ja kanske inte precis allt, men det mesta.
Gör man saker ifrån hjärtat tenderar de iallafall att bli så mkt bättre än om man kör efter mall.

Jag kommer att visa bilder från kontoren så fort jag lyckas med konststycket att ta med mej en telefon eller kamera med batteri men i dag och de dagar jag varit ute har inte batteri fen varit på min sida…

Hemma däremot har jag tillgång till kamera så i dag blir det en bildkavalkad ifrån vardagsrummet där det precis blivit nya gardiner, farligt det där med att åka och handla åt andra, rätt vad det är känner man sej liksom tvungen att spendera litet ur sin egen börs också, fint blev det iallafall, tycker jag. Och en hundring gick hela kalaset på !
Jag älskar den där känslan av att komma hem till tant berg på Bråkmakaregatan , jag inbillar mej att jag är på besök i sagans värld när jag inreder hemma, larvigt? Men visst, men det bjuder jag så gärna på,

Jag tycker själv att vi alldeles för sällan leker nu förtiden och jag läste ngn stans att man inte slutar leka för att man blir gammal utan att man blir gammal när man slutar att leka, så jag ser både kläder och inredning som en lek där jag får möjlighet att skapa den tillvaro jag önskar mej, åtminstone i det lilla, och så blir jag ju inte gammal heller, vad det nu skulle vara för fel med det….

Det är så mkt man inte kan råda över, så hemma och i mina kläder och i butiken såklart vill jag gärna skapa en litet vackrare värld, som jag tycker är vackrare i allafall….här kommer några bilder på vardagsrummet i sina nya gardiner, ha en skön kväll, glöm inte att leka !!!
puss mallan

20120604-201443.jpg

20120604-201455.jpg

20120604-201511.jpg

20120604-201530.jpg

20120604-201541.jpg

20120604-201549.jpg

20120604-201610.jpg

20120604-201630.jpg

This entry was published on juni 4, 2012 at 6:16 e m. It’s filed under Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Kommentera

